Wybór odpowiednich śrub do felg

Felgi poprawiają wizualny wygląd koła, ponadto ich zadaniem jest wentylacja układu hamulcowego, dlatego stanowią niezbędny element każdego pojazdu kołowego.

Jak dobrać śruby do felg?

FelgaZarówno felgi stalowe, jak i aluminiowe, powinny być prawidłowo zamontowane – to ważne, gdyż niepoprawne mocowanie może być przyczyną uszkodzenia czujników ABS, może też doprowadzić do oderwania się koła w czasie jazdy! Aby uniknąć tych problemów, należy dobrać odpowiednie śruby i nakrętki, które pozwolą nam na sprawny i dokładny montaż. Włoskie śruby do felg, znajdujące się w ofertach producentów, to elementy oryginalne, które dostępne są w różnych długościach. Zapoznanie się ze specyfikacją danej śruby jest niezbędne, aby wybrać części pasujące do danego modelu auta – na przykład Skody i Seaty będą miały śruby o tym samym skoku gwintu, ale w przypadku Daewoo czy Hondy wybierzemy już śruby o innych parametrach. Uwagę trzeba zwracać także na osadzenie – w asortymencie producentów dostępne są bowiem między innymi osadzenia stożkowe, płaskie, jak i kuliste. Najpopularniejszym osadzeniem jest to stożkowe, jednak i ono nie sprawdzi się przy każdej marce samochodu. Dobór śruby nie jest trudny, jeżeli wiemy, jakiej długości powinna być. W przypadku, gdy i ten parametr jest nam nieznany, wówczas musimy skorzystać z jednego z dwóch proponowanych rozwiązań.

FelgaPosiadając dokumentację do felg, można po prostu sprawdzić, jaka długość śruby została zapisana w papierach. Gdy nie mamy dokumentacji – wówczas można udać się do sprawdzonego sklepu z akcesoriami do felg, podać markę, model i inne parametry naszej felgi – i wówczas doświadczeni specjaliści sprawdzą, która śruba będzie pasowała. Drugim sposobem jest pomiar ręczny – profesjonaliści wiedzą, że gwint zazwyczaj wystaje z felgi 12-15 mm. Ponadto śruba powinna być wkręcona na określoną ilość obrotów klucza – klucz ten powinien być oczywiście wykalibrowany, a przy jego stosowaniu powinniśmy używać taką siłę dokręcenia, jaka została zaproponowana w instrukcji obsługi pojazdu. Po umocowaniu śrub konieczna jest kontrola dokręcenia – zgodnie z zaleceniami producentów felg, powinna ona odbyć się dwukrotnie: po raz pierwszy bezpośrednio po montażu, drugi raz zaś – po przejechaniu 10 km. Warto wiedzieć, że śruby jedynie odrobinę dłuższe niż przewidywane, nie mają znaczenia przy użytkowaniu pojazdu.

Dopiero przy śrubach zdecydowanie za długich lub zbyt krótkich, mogą pojawić się problemy – aby ich uniknąć, należy potraktować poważnie konieczność profesjonalnego montażu felg.

Długa wyprawa wynajętym samochodem<< >>Czy warto wynająć samochód dla firmy?

O Autorze : Justyna Nowocka