Choć układy wspomagania kierownicy zazwyczaj charakteryzują się bezawaryjnością, niestety zdarza się, że jakiś element ulega uszkodzeniu. I bywa, że jest to pompa wspomagania. To ona może ulec zatarciu, to z niej może wyciekać płyn. Po zdiagnozowaniu problemu zazwyczaj stosuje się dwa możliwe rozwiązania.

Jak montować pompę wspomagania?

pompa wspomagania do range roveraJednym z nich jest wymiana pompy na nową, drugim zaś – regeneracja starej. Nie jest powiedziane, które rozwiązanie jest lepsze – wśród kierowców znajdziemy zwolenników i jednego i drugiego sposobu naprawy układu kierowniczego. Zazwyczaj jednak większość z nich kieruje się po prostu ceną. Jeżeli właściciel Range Rovera zobaczy, że regeneracja starej pompy nie różni się cenowo od zakupu nowej, z pewnością po chwili w jego rękach znajdzie się nowa, oryginalna pompa wspomagania do Range Rovera, którą zastąpi tę zużytą. Wybór metody naprawy układu kierowniczego ma większe znaczenie dla warsztatu – regeneracja jest bowiem o wiele bardziej skomplikowana niż montaż nowego urządzenia. Podczas regeneracji rozmontowujemy bowiem pompę wspomagania na części, aż do najmniejszego elementu. Musimy zbadać każdy z nich, aby wykryć uszkodzenie, i w razie potrzeby naprawić go lub wymienić. W przypadku chęci montażu nowej pompy wspomagania w Range Roverze, nie interesuje ich rozbiór pompy na części. Stara demontowana jest w całości, a nowa montowana również w takiej postaci.

pompa wspomagania do range roveraStwarza to o wiele mniej problemów, jednak mimo tego producenci pomp wspomagania do Range Rovera kierują pewne wskazówki montażowe do warsztatów samochodowych. Zwracają uwagę między innymi na konieczność prawidłowego zamontowania o-ringu, gdyż ma to znaczenie dla uzyskania odpowiedniej powierzchni styku. Dzięki temu pompa nie będzie podlegać niepożądanym wibracjom, które mogłyby prowadzić w dłuższym czasie do uszkodzenia zarówno wirnika, jak i samej pompy. Istotne jest także to, że nawet przy montażu nowej pompy należy pamiętać o oczyszczaniu zbiornika wyrównującego z osadów oraz zanieczyszczeń. Odbywa się to poprzez nalewanie płynu do układu wspomagania, podczas gdy przewód powrotny nie jest zamontowany do systemu, a kończy swoją drogę w naczyniu. Uruchamiamy silnik na parę chwil, a następnie obserwujemy kolor płynu w naczyniu. Jeśli płyn wspomagania jest brudny, wówczas musimy czynność powtarzać tak długo, aż nie będzie widać już żadnych zanieczyszczeń.

To są podstawowe wskazówki montażowe, które podaje chyba każdy producent pomp wspomagania do Range Rovera. Warto się nimi kierować, jeżeli chcemy później móc eksploatować pompę przez długie lata.

Nauka jazdy w trybie przyspieszonym<< >>Najlepsze naczepy do cementu

O Autorze : Justyna Nowocka