Istnieje wiele oznak wskazujących na uszkodzenia wtryskiwaczy, które mogą objawiać się dość niepokojącą pracą silnika. Do najbardziej klasycznych przykładów należy wzrost spalania, utrata mocy, problemy z odpaleniem czy nietypowy „stukający” dźwięk podczas jazdy. Przyczyną źle działającego wtrysku może być między innymi zapchany rozpylacz, zepsuta cewka lub poluzowane uszczelniacze. Naprawa wtryskiwacza jest najtańszym rozwiązaniem, ale pod warunkiem, że nie zwlekamy z udaniem się do serwisu.

Jak uniknąć napraw pompy jcb?

Narzędzia do naprawy autaIm dłużej będziemy bagatelizować problem, tym silnik będzie coraz gorzej pracował. Szczególnie ucierpieć może układ wydechowy i wiele innych podzespołów. Wtedy naprawa będzie dużo droższa. Naprawa pompy JCB, CAT czy Perkins jest uzależniona od stopnia jej uszkodzenia. Układ wtryskowy jest na tyle istotnym komponentem silnikowym, że każdy kierowca powinien posiadać podstawową wiedzę na temat jego działania i wiedzieć, jak o niego zadbać. Jak więc należy postępować, aby zapewnić możliwie najlepszą pracę wtryskiwaczy? Przede wszystkim tankujmy lepszej jakości paliwo. Dobre wtryskiwacze są w stanie wytrzymać do około 120 tysięcy kilometrów, a nawet więcej, jeśli silnik pracuje w korzystnych warunkach. Zależy to jednak w dużej mierze od jakości paliwa, jakim karmimy nasze auto. Słabej jakości olej napędowy jest zanieczyszczony, a jego skład biochemiczny nie sprzyja ekonomicznej jeździe.

MechanikPoza tym niskie właściwości smarne powodują zapychanie końcówek oraz zatarcia wtrysków paliwa. Dobrej jakości paliwo chroni układ wtryskowy, obmywa jego poszczególne elementy i smaruje. Lepsze paliwo to lepsza jakość spalania, więc silnik zużywa go mniej. W efekcie ograniczamy emisję spalin. Wtryskiwacze lepiej pracują, gdy tankujemy lepiej, ale i częściej. Jazda na oparach lub całkowicie pusty bak przyczyniają się do zapowietrzenia układu wtryskowego, ale również źle działają na sam układ paliwowy. Równie ważna, jak samo tankowanie, jest regularna wymiana filtrów i oleju pochodzącego od dobrego producenta. Konsultując się z mechanikiem, polećmy mu również, by sprawdził stan gumowych przewodów paliwowych. Mają one to do siebie, że z czasem twardnieją i kruszeją. Spróchniałe fragmenty przewodów mogą zanieczyścić paliwo i uszkodzić wtryski. W sklepach dostępne są specjalne środki do ochrony wtryskiwaczy. Rozrzedzają cząstki stałe i usuwają zanieczyszczenia. Warto je stosować łącznie z dodatkami smarującymi. Tego typu środki wlewa się do baku po zatankowaniu.

Stosując się do tych porad, mamy szansę przedłużyć żywotność układu wtryskowego i zapewnić swojemu pojazdowi ekonomiczna pracę na lata. Mimo to, warto obserwować pracę silnika i sprawdzać wszelkie niepokojące oznaki. W końcu przyjdzie bowiem czas na serwis, bez względu na to, jak dobrze będziemy obchodzić się z silnikiem.

Taksówka bagażowa – co warto o niej wiedzieć?<< >>Od czego zależy cena wynajmu aut?

O Autorze : Remigiusz Łapka